השבוע בשיעורי תפילות וניגונים בכיתות א' התחלנו ללמוד על ברכות השחר, דיברנו על מה עושים בלילה? הילדים סיפרו על כל מיני דברים שקורים בלילה כמו ארוחת ערב, ירח, כוכבים , שינה, צרצרים, עטלפים, ינשופים, תפילת ערבית, שמע למיטה, רופאים ואחיות, טייסים ושוטרים שעובדים בלילה ועוד... ואז דיברנו על זה שמגיע השחר ואיך אנחנו יודעים שהגיע הבוקר...איך? פשוט מתעוררים? איך זה קורה? אז פעם התרנגול קרה בקול והעיר את כולם....היום יש לנו שעונים מעוררים....אבל מה קורה בחופש/שבת? אנחנו מתעוררים לבד...יש לנו (וגם לתרנגול) בגוף מנגנון חכם שגורם לנו להבחין בין לילה ליום וגורם לנו להתעורר ועל זה אנו מברכים כל בוקר ''ברוך אתה ה'...הנותן לשכוי בינה להבחין בין יום ובין לילה '' למדנו גם את ברוך אתה ...פוקח עיוורים'' דיברנו על חשיבות העניים והראיה ושיחקנו משחק בזוגות של ילד שמוביל חבר בעיניים עצומות הילדים סיפרו איך הרגישו כשהם לא יכולים לראות. המשכנו ל''ברוך אתה...זוקף כפופים'' ועשינו משחקים שגרמו לנו להיות זקופים או כפופים.
בכיתה ב'
למדנו את תפילת ''אל ברוך'' שנמצאת בתוך הברכות שלפני קריאת שמע. הילדים חקרו את הקטע וגילו שהוא כתוב כמו אקרוסתיכון, מצאו מילים שמשבחות את ה' בורא העולם, מצאו פעלים שמראים שהעולם נוצר והוכן ושאולי עזרו לאלוקים צבא ה' המלאכים השוונו לגרסה של בריאת העולם שהילדים למדו בספר בראשית בשיעורי תורה. ולמדנו את המנגינה.
שלכם,
נעמי עמיחי
המורה לתפילות וניגונים - עמותת יחד